Wystartowała kampania edukacyjna czas na wzrok.

26 lipiec 2023

Udostępnij:

Wystartowała kampania edukacyjna czas na wzrok.


Wystartowała kampania edukacyjna czas na wzrok.

Na polski rynek trafia każdego roku około 14 milionów okularów jednorazowych zarówno korekcyjnych jak i przeciwsłonecznych. Teoretycznie konsumenci Zdaję sobie sprawę z zagrożeń które wynikają z użytkowania tego typu rozwiązań, jednak mimo wszystko decydują się na ich zakup. W wielu przypadkach jest to nawet kilka par rocznie. Jest to gigantyczny problem Ponieważ wiele osób ignoruje dołączoną do tak zwanych gotowców instrukcję i w rezultacie korzysta z okularów w nieprawidłowy sposób szkodząc swoim własnym oczom.

Jednak, jak zauważa specjalistka okulistyki, dr n. med. Anna Maria Ambroziak, kwestia popularności tzw. „gotowców” generuje istotny problem. - Wiele osób, pomimo wyraźnych, rygorystycznych wskazań producentów, z okularów jednorazowych korzysta niezgodnie z instrukcją. Chociaż jest to tanie i wygodne rozwiązanie w sytuacji, kiedy zapomnimy zabrać swoją parę z domu, lub kiedy oczekujemy na odbiór nowych okularów od optyka, to coraz częściej zauważam niepokojący trend – ludzie, zamiast traktować jednorazówki jako rozwiązanie doraźne i awaryjne, zaczynają nosić je na co dzień. W ten sposób szkodzą swoim oczom. Głównie dlatego, że okulary jednorazowe posiadają uniwersalny rozstaw źrenic i układ mocy, a także ten sam rodzaj szkieł dla obojga oczu. Oznacza to, że obie soczewki w takich okularach mają najczęściej tę samą moc i brak dopasowania do odległości wzrokowej. W konsekwencji tego, użytkując okulary jednorazowe w sposób nieprawidłowy, ryzykujemy nieprawidłową korekcją wzroku i pogorszeniem widzenia oraz samopoczucia Dlatego tak ważne jest, by okulary – zarówno korekcyjne, jak i przeciwsłoneczne – kupować u optyka zgodnie z receptą specjalisty. To jedyna gwarancja dopasowania ich indywidualnie do potrzeb każdego z nas – przestrzega okulistka.

"W ramach tegorocznej edycji kampanii czas na wzrok postanowiliśmy rozprawić się z jednorazowymi okularami" - mówi Justyna Musiałowska-Skrzypek, Country Marketing Director Grupy Essilor na Polskę, kraje Bałtyckie i Ukrainę.

W samym ubiegłym roku aż 70% ankietowanych Polaków nie zbadało swojego wzroku u specjalisty. Aż 69% przyznało, że w 2020 roku, z powodu większej ilości czasu spędzonego przed ekranami, i wzroku lek pogorszeniu.

Grupa Essilor od ponad trzech lat prowadzi intensywną komunikację opartą na działaniach promujących dbanie o wzrok i prawidłową korekcję okularową. W tym roku za główny cel postawiła sobie budowanie świadomości wśród ludzi na temat zagrożeń płynących z nieprawidłowego i nadmiernego użytkowania jednorazowych, „uniwersalnych” okularów korekcyjnych i przeciwsłonecznych – nie tylko dla wzroku, ale także dla środowiska. We współpracy z partnerskimi salonami optycznymi, pod hasłem #SuperMocOkularów, organizuje zbiórkę jednorazowych, szkodliwych okularów. Do każdego salonu optycznego, oznakowanego specjalną „eko ikoną” można przynieść stare, nieużywane, zniszczone oraz przede wszystkim szkodliwe jednorazowe okulary i w zamian – otrzymać specjalną ofertę na kupno nowej, profesjonalnie wykonanej pary okularów wraz z badaniem wzroku w ich cenie (w tych salonach, w których prowadzone są badania wzroku). Zebrane z całej Polski jednorazowe okulary Grupa Essilor przekaże do przetworzenia na energię dla naszych domów.

 

Zapraszamy do naszych salonów optycznych.
 
Zaproponujemy Państwu indywidualnie dopasowane okulary.
 
Uwaga! Okulary na zamówienie nie muszą być drogie.
 
Częstochowa, ul. Kordeckiego 4
 
Lubliniec, ul. Lompy 10
 
Lubliniec, ul. Damrota 25
 
Kalety, ul. Żwirki i Wigury 8
 
Olesno, ul. Pieloka 13

 

Poprzedni artykuł Następny artykuł

Graloptic - Twoje źródło optyki

graloptic

Zobacz świat
na nowo